כיצד לשמור על ספת עור

 
עור הוא חומר חזק מאוד ועמיד מאוד, אך גם חומר רגיש מאוד, ולכן יש ליישם פרקטיקות מקצועיות בכל הטיפול בו, במיוחד אם מדובר על פריטי ריהוט יקרים כמו ספת עור. ככלל, הדרך הטובה ביותר לשמור על ספת עור היא לדאוג לניקיונה בתדירות גבוהה באמצעות סמרטוט לח, חומר ניקוי המותאם ספציפית לספות עור, וייבוש. ככל שתנקו את הספה בתדירות גבוהה יותר, כך תפחיתו את הסיכון שתצטבר עליה שכבת לכלוך עקשנית שתאלץ אתכם להשתמש בחומרים חריפים יותר ובשפשוף שיכול להזיק לעור.

 

ניקיון בתדירות גבוהה

סלון עור שלכם חשופה ללכלוך משלל מקורות: אדי שמן בישול, לחות, אבק, ערפיח מהרחוב, לכלוך שאנו מביאים איתנו הביתה, רגליים שמניחים על הספה וכדומה. כל אחד מאלה תורם את חלקו ליצירת שכבת לכלוך על גבי ספת העור שלכם. כאמור, לא מדובר בשכבת לכלוך שיש בעיה כלשהי להסיר אותה, ובתנאי שהניקיון שלה מתבצע בתדירות גבוהה. אם תזניחו את הניקיון ותתנו לשכבת הלכלוך להצטבר, להפוך לשומנית ודביקה, יהיה עליכם ליישם תהליך ניקיון אגרסיבי יותר שבהחלט עלול לגרום לפגיעה בעור.

 

הגנה על העור באמצעות תכשירים ייעודיים

בנוסף לכך, שמירה על ספת עור אינה נוגעת רק לעניין הניקיון אלא גם לנושא של הזנת העור על מנת לשמור על המראה החי והחיוני שלו. בחנויות המתאימות תוכלו למצוא חומרים מיוחדים המיועדים למריחה על גבי ספות עור ופריטי עור בכלל. תכשירים אלה מזינים את העור בחומרים המסייעים לו לשמור על הברק ומספקים לו שכבת הגנה מפני קרינת שמש, לחות, רטיבות וכדומה, ובכך גם מעניקים לו מראה חיוני יותר וגם מגנים עליו מפני פגיעה.
 
תהליך פשוט וקל שרק צריך להקפיד עליו. שמירה על ספת עור היא לחלוטין לא עניין מסובך או מורכב, והוא אינו דורש מכם ידע מקצועי נרחב. הדברים שאתם צריכים להקפיד עליהם הם מעטים וברורים: להקפיד לנקות את הספה בתדירות גבוהה, לעשות שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים לספות עור בלבד, להקפיד ליבש את הספה היטב ואחת לתקופה למרוח על הספה תכשירי הגנה והזנה. פשוט וקל.