תהליך עיצוב הסלון המושלם שלכם

 
עיצוב הוא עניין מקצועי לחלוטין, המבוסס על תאוריות מקצועיות ועקרונות מקצועיים, ולא על טעם אישי, כשרון או מצב רוח. על כן, נפתח ונאמר, שאם אתם מעוניינים להשיג את העיצוב האולטימטיבי לסלון הבית, אתם רוצים לשכור איש מקצוע המתמחה בתחום של עיצוב פנים, או שאתם רוצים ללמוד את העקרונות המרכזיים בתחום זה, ולבסס את ההחלטות שלכם על עקרונות אלה בצורה קרה ושקולה. עיצוב הסלון ללא ידע זה יתאים אולי למצב הרוח שלכם כשאתם בחנות הרהיטים, אך יהפוך מהר מאוד לקטסטרופה כשמצב הרוח שלכם ישתנה.

 

תחילה, שבו עם עצמכם ובנו תכנית

כדי לעצב את הסלון המושלם עליכם לשבת תחילה ולהגדיר לעצמכם מה אתם רוצים, מה אתם אוהבים ואיך אתם מדמיינים את הסלון. בשלב זה, תוכלו לכתוב בצורה חופשית על האופן בו אתם רואים את הסלון המושלם. לאחר מכן, תצטרכו לעשות את החיבור עם עקרונות מקצועיים כדי לוודא שאתם עושים את ההחלטות האלה בצורה קרה ומחושבת. כך למשל, חשוב מאוד להחליט על צבע הקירות, השטיח, אריחי הרצפה, חיפויים לקיר, ספות עור או בד, עץ מלא או עץ מעובד, גובה השידה, נישות, ספריה וכדומה.
 

בדקו קטלוגים וגלריות תמונות

לאחר מכן, כדאי להציץ בקטלוגים וגלריות תמונות הן של פריטים ספציפיים, והן של חדרי סלון קומפלט. שלב זה יסייע לכם לקבל רעיונות, לבחון רעיונות שצפו בתהליך, לדייק יותר את סגנון העיצוב המתאים לכם וכדומה. כאן תוכלו להגדיר כבר באופן סופי את הצבעים, חומרי הגלם, סגנון העיצוב, הקווים המנחים בעיצוב כמו גם הקווים האדומים, ולהדק את התכנית בצורה מושכלת.
הסתייעו באיש מקצוע המתמחה בתחום של עיצוב סלון
 
לבסוף, וזה אולי השלב החשוב ביותר, אתם רוצים להעביר את כל מה שתיכננתם לעיונו של איש מקצוע, שיעבור על הדברים. בשלב זה, ייתכן שאיש המקצוע יבטל את כל מה שעשיתם וגם יוכל לתת לכם נימוקים הגיוניים לכך, וייתכן שיוכל להציע לכם מספר שינויים קטנים שלא חשבתם עליהם, אבל לפחות בסוף התהליך תוכלו להיות בטוחים שהסלון שלכם מבוסס על עקרונות מקצועיים ונכונים.